mandag den 9. maj 2016

Dejligt at være hjemme igen

Som sagt var det en skøn tur, vi var på, men det var også dejligt at komme hjem i haven igen.


Det er så smukt, når frugttræerne blomstrer
 Anemonerne
 blomstrer stadig skønt



det samme gør tulipanerne
og rhodoerne
 nordbedet
 også her
 R. Big Smile har kun to knopper, men hvor er de fine.
 R. Cowslip
 R. Great Dane
 og den blå R. Hammer Blue
 R. Lemon Cloud kommer kun langsomt, men den er på vej
 R. orbiculare kom først
 men R. orbiculare Blauköpfchen
 fulgte hurtigt efter - allerede næste dag
 R. Prinsesse Maxima
R. prostratum
R. wiltonii har kun en enkelt knop i år
 Mors dags gaven blev købt her i Langeskov Planteskole
to stk. clematis, herligt.
Men, men var der nogle, der sagde Jas????
jo så kom jeg da lige til at køre forbi, men Anton var ikke hjemme, heldigvis havde han sat planter frem til mig, så der var lidt at plante i dag :) jeg havde bestilt i forvejen.
Jeg er sikker på, at der er nogle, som er nysgerrige efter at høre, hvilke roser jeg købte.
Her kommer de så:
Koko Loco - Ghislaine de feligonde - Elfe - Auguste Charles (2 stk havde Anton sat til mig) Suaveolens - Blanche Moreau - Prosperity - Mme Ernest Calvat - Coupe de hebe  og Sherry Cream.
Den sidste viser helt klart, hvor meget reklame betyder, jeg har læst om den utallige gange i rosenfacebook gruppen, men ingen kan finde den på google, og ingen aner, hvordan den ser ud, alligevel købte jeg den, pjat :) 350 kr. for 11 roser var til gengæld meget billigt.
Til slut et billede af mit smukke moreltræ. I øvrigt har jeg set de første rosenknopper allerede.
God mandag til jer

27 kommentarer:

  1. Sikke et godt køb med de roser :D Sherry Cream er ikke nem at finde billeder af online - hvilken farve burde den blive? Synes ikke selv jeg har hørt om den før :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sandie
      Ja det er i hvert fald billigt. Sherry Cream har det ikke lykkedes mig at finde billeder af, men en enkelt har vist et billede af en gulorange sag, det er også det Gittho har fundet ud af, se nedenfor. Jeg har plantet min i det gyldne bed :)

      Slet
    2. Tak, Lisbeth :) Bliver spændende at se den når den kommer i blomst :)

      Slet
    3. Ja jeg er også meget spændt :)

      Slet
  2. Igen igen nyt til din have.
    Altid dejlig med noget nyt.
    Har du tal på hvor mange roser du har i alt.
    Ha´ en god have dag.
    Her skinner solen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det er noget værre noget med mig. Nej jeg har faktisk ikke tal på dem mere, men nu er der over 200, er jeg sikker på.
      Tak i lige måde - ja det gør den også her.

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Google er min ven :-). Meget få billeder af rose Sherry Cream, men umiddelbart en rose i stærk gul farve, yderste kronblade røde. Kan det passe? Bliver spændende at se, går ud fra der kommer billede når engang den blomstrer.

    Mvh. Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Jeg var ikke ven nok med google :) så jeg kunne ikke finde den, men det kunne du så, jeg tror, den er den farve, du beskriver. Jeg skal nok vise billeder.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  5. Godt å være hjemme igjen, ja! Borte bra, men hjemme best :)
    Flotte rhodoer alle sammen!

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja ude godt, hjemme bedst.
      Tak skal du have.
      Klem

      Slet
  6. Jeg måtte selvfølgelig også teste den Sherry Cream rose på google og fandt billeder som Gitte beskriver;) Forhåbentlig bliver du glad for den - lidt til fals for reklame er vi vidst allesammen.
    Det er et meget pænt læs roser du har med hjem og sikke da skønne klematis i mors dags gave - godt at have nogle dejlige drenge, som ved hvad mor kan lide. (Det har jeg også og i år var det et fint lille armbånd:-))
    Skøn tur du havde, men dejligst hjemme!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja når flere har fundet den i den farve er det nok rigtigt, gad vide hvorfor den er blevet så populær, jeg havde nok ikke købt den, havde jeg vidst det.
      Ja det var noget af et læs roser og skønne klematis, ja drengene ved godt, at de lige så godt kan lade være med at give mig andet end planter :) Godt du også fik det rigtige :)
      Ja det var en dejlig tur, men godt at komme hjem igen.

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Ja det er skønt at komme hjem til sin have, efter at have været på tur. Især i disse dage hvor alt næsten eksploderer i rekordfart, er man nødt til at være på dupperne for at få det hele med.
    Dejlige morsdagsgaver fra drengene, og så lige 11 roser mere til samlingen... Godt gået ;)
    Fantastiske stemningsbilleder du viser, det hele får altså lige en ekstra tand mere på herlighedsværdien når solen skinner ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja når vi sådan farter rundt, kan vi jo ikke følge med i, hvad der sker i haven, det går så stærkt.
      Ja det var en dejlig morsdagsgave, og 11 roser mere var slet ikke så tosset :)
      Solen gør underværker både på billeder og på os :)

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    Ja ude godt men hjemme bedst det er der nok noget om ihvertfald i havesæssonen :-)
    Ja det et jo nok tulipaner, Rhodoer og blomstrende frugttræer der er i højsædet nu. Paradisæbletræerne som vi har langs stamvejen her blomstrer nu og hold nu op hvor er sådan en allé bare flot :-)
    Tænkte godt nok at det ikke kunne passe at du ikke besøgt Jas på din vej over Fyn og nu er jeg straks helt rolig igen :-) og du fik jo nok lidt mere for pengene hos ham end Langeskov planteskole men da du ikke selv skulle betale der så gik det jo nok.
    Ja det går stærkt med rosenknopperne når vi har dette vejr ja jeg syntes nærmest at de er vokset siden igår. Jeg fandt lige en nu her til aften i Chartreuse de Parma med sprække i knoppen så farven kan anes :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det er helt rigtigt, især i havesæsonen.
      Vores paradisæbler blomstrer ikke endnu, men det varer ikke længe. Ja de er flotte.
      Jo jo selvfølgelig måtte jeg ind om Jas, det er ganske andre priser end I Langeskov. Per spurgte, om jeg ville med derind, nej det er alt for dyrt, sagde jeg, men så kom jeg i tanke om, at jeg ikke selv skulle betale. Han ville egentlig have være med til Jas, men jeg syntes ikke rigtig, at der var noget for ham at komme derned for, når man ikke kan se blomster endnu.
      Ja det går meget stærkt med rosenknopperne, jeg har opdaget mange siden, men ikke i Chartreuse de Parma, det må jeg se efter i morgen. Der er mange i Louise Bugnét.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
    2. Hej Anne
      Ja det er helt rigtigt, især i havesæsonen.
      Vores paradisæbler blomstrer ikke endnu, men det varer ikke længe. Ja de er flotte.
      Jo jo selvfølgelig måtte jeg ind om Jas, det er ganske andre priser end I Langeskov. Per spurgte, om jeg ville med derind, nej det er alt for dyrt, sagde jeg, men så kom jeg i tanke om, at jeg ikke selv skulle betale. Han ville egentlig have være med til Jas, men jeg syntes ikke rigtig, at der var noget for ham at komme derned for, når man ikke kan se blomster endnu.
      Ja det går meget stærkt med rosenknopperne, jeg har opdaget mange siden, men ikke i Chartreuse de Parma, det må jeg se efter i morgen. Der er mange i Louise Bugnét.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Frugttræernes blomster er et af forårets højdepunkter. Tulipanerne giver en masse farve, det er bare ærgerligt, at blomstringen går så hurtigt i det varme vejr. Dine drenge var nok ikke i tvivl om, hvor morsdagsgaven skulle købes.

    SvarSlet
  10. Hej Marie
    Ja det er så smukt nu, rhodoerne kommer også lige på en gang, første dag en i blomst, næste dag er de alle sprunget ud. Jo de var lidt i tvivl om, hvor den skulle købes, men ikke hvad det skulle være :)

    SvarSlet
  11. Mai er en fantastisk tid. Fruktrær, tulipaner og rododendron,m.m som blomstrer ! Det er bare herlig.
    350,- for 11 roser ! Vi kjøpte 3 og det kostet 500,-
    og vi var fornøyd.
    Utrolig hva du får plass til :-) Men slik vil det vel alltid være når man har hage.
    Ha en fortsatt fin kveld.
    Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eirin
      Ja maj er bare en af de bedste måneder, der er så meget, der blomstrer. Ja mine roser var billige, måske skal I en tur omkring Jas, når I skal til Danmark, så får I noget for pengene :)
      Ja endnu kan jeg finde plads, det får I at se, når I kommer her til.
      Tak i lige måde.
      Lisbeth

      Slet
  12. Kære Lisbeth
    Ja, det er bestemt godt at være hjemme i egen have lige nu, hvor der sker så meget derude, at man næsten ikke kan følge med :) Skønne billeder af blomstrende frugttræer, tulipaner og ikke mindst rhodoerne, som det ser ud til, at der ved at være godt gang i nu. Det er godt nok nogle spændende roser, du har fået købt dig. Jeg har googlet dem, jeg ikke kendte i forvejen, men havde ikke held til at finde Sherry Cream - kan så forstå, at den er gulorange - det bliver soændende med et billede af den :) Jeg er helt vild med Elfe - har faktisk forelsket mig i flere af Tantaus roser :) De historiske er også skønne, og et stykker af dem, du har købt, står faktisk i min ønskebog. Chislaine de Feligonde er en dejlig rose med meget rig blomstring og fin duft - den bliver du glad for. Helt rigtig gave fra sønnerne på mors dag :)
    Rigtig god dag til dig i morgen!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja jeg nyder at være hjemme i min egen have igen. Det går godt nok stærkt, det kniber i hvert fald mig at følge med, selvom jeg går derude hele dagen. Sherry Cream ved jeg ikke, hvordan folk finder på google, jeg kan heller ikke. Havde jeg kendt farven, havde jeg nok ikke købt den. Elfe er jeg mere begejstret for, så må vi se, hvordan den bliver. Du må have ringet til Anton og få nogle sat til side. Jeg kan godt huske, at du flere gange har anbefalet Ghislaine de Feligonde, så nu skulle det være.
      Ja det var en god morsdags gave :)
      Tak i lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  13. Uha ja! Du har helt ret i, at jeg må have ringet til Jas, for selvfølgelig kan der gøres plads til flere :)
    Godnatknus Linda

    SvarSlet
  14. Kære Lisbeth Kan godt forstå du var glad for at komme hjem igen. Nu er festfyrværkeriet jo begyndt i din rhodo samling. :-) skønne klematis du har valgt dig. Jeg er så glad for det ser ud til at blive første år hvor mine klematis lykkedes . De har alle fået ny jord iblandet fjer fra en gammel dyne. Set ud til at hjælpe. Men Hans ved at blive tosset af alle de fjer der flyver rundt når jeg planter. ;-) jeg putter den nemlig også i rosen jorden.
    Dejligt med nye roser, det read en ny skøn samling du har fået med dig hjem. Spændende at se hvorledes de ser ud i din have. God tirsdag knus Tina

    SvarSlet
  15. Kære Tina
    Ja det var dejligt at komme hjem og se, hvor meget der var sket siden dagen før. Clematis er lidt sene i optrækket, jeg har tre købt i Tyskland, som ikke har vist sig i år, ærgerligt. Jeg bruger Bio Rhizo i stedet for fjer, det flyver ikke men er noget dyrere.
    Ja det bliver spændende at se roserne i blomst.
    Tak i lige måde
    Knus

    SvarSlet