torsdag den 5. maj 2016

Bare fordi

jeg er forelsket i foråret, solen og i min have, kommer her en masse billeder:
 Blommetræet
 Duftsnebolle
Moreltræet
 Magnoliaen er endelig ved at springe ud, Soulangiana hedder den
Desværre er den brun i blomsterne af lidt frost
 Geranium Malviflorum er rigtig fin
 Saruma Henryi er begyndt at blomstre i dag, hvor er den fin
 Iberis
Påskebedet er stadig gult, nu også med tulipaner
Stewartia Pseudocamellia er ikke særligt stor, den vokser langsomt
 nordbedet i solskin
 R. Crane
 en blå mere inden længe R. Hammer Blue
 R. orbiculare
 R. orthocladum er rigtig fin her i nærbillede
 R. schlippenbachii
R. williamsianum igen igen
Tulipaner:









Ja men det er da en fantastisk tid.
Jeg er sikker på, at I nyder det i jeres egne haver, men jeg tænker, der sidder andre, som ikke mere har en have, der vil nyde billederne.
Snart er det tid til at nyde disse her skønne træpæoner.
Fortsat god dag til jer

22 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Det ser jo bare godt ud - frodigt!
    R. orbiculare Har en ualmindelig flot farve på blomsterne her før udspringet:)

    Ha en dejlig sommerdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja der er gang i den, R. orbiculare er en fin rhodo med speciel farve.
      Tak i lige måde

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Flotte bilder fra hagen din! Den magnolia du viser der er så vakker. Jeg har holdt på å kjøpe den flere ganger, men tror den er lite herdig. Han med rhodoene svarte i går, og han kunne ikke sende i posten da disse plantene var så store. Men jeg kunne være med på import til neste år, og da få hentet plantene hos han. Fant ut han bor i nærheten av veien vi kjører til Sverige, så det lar seg nok ordne. Så det passer meg egentlig godt, for i år skal jeg ikke kjøpe flere planter, for jeg har nok å grave opp som det er ;)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marit
      Nej den magnolia kan ikke klare sig hos jer, den kan knap nok klare sig her.
      Ja men så har du noget at glæde dig til til næste år :)
      Klem

      Slet
  3. Jeg forstår godt, at du viser masser af billeder. I dag har jeg ikke lavet en pind, bare nydt foråret i fulde drag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er svært at lade være med at tage mange billeder, når det er så smukt derude.
      De næste to dage vil Bent og jeg følge dit eksempel :)

      Slet
  4. Altså jeg er også små forelsket i dag:-)
    Kram og skøn aften til jer to turtelduer;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja kan man blive andet i sådan et skønt vejr :)
      Kram og i lige måde :)

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Ja bare fordi :-) den overskrift kan jeg godt li' ja og hvem er ikke forelsket i denne årstid. Helt klart min favorit årstid og begejstringen vil ingen ende ta' for der er jo nærmest noget nyt hver dag. Hos dig Saruma Henryi og her er de første blomster i den japanske kirsebær sprunget ud idag :-)
    Så er der en blå rhodo på vej så er der en ny forelskelse under opsejling.
    Idag har været første dag hvor vi har kunnet sidde ude i bare arme uden at fryse altså i solen. I skyggen måtte der en trøje på. Idag var også dagen hvor jeg fik plantet tomater dog kun 4 stk for i pr skal jeg prøve at have nogle udenfor også men det er jo lidt for koldt til det endnu. Jeg har også fået priklet voksurt. Jeg har nu ikke fået sået så mange sommerblomster i år men den vil jeg ikke undvære.
    Fortsat rigtig god aften.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja de fleste er nok forelsket i denne årstid, det er der jo ikke noget at sige til, for nu kommer lyset og blomsterne. Jeg så godt billedet af de fine blomster i Japansk kirsebær, den har jeg så ikke, skønt det var den første plante, jeg lærte at kende i min barndom, men det er så kort en blomstring, så jeg har udeladt den.
      Ja endnu en blå rhodo er på vej.
      Ja det har været lækkert vejr i dag, vi har også siddet ude, men jeg er ikke nået til de bare arme endnu, resultat: jeg fik for varmt :)
      Jeg har også gang i tomaterne, men de står inde endnu. Voksurt har jeg ikke fået sat endnu, mon jeg har frø? måske er jeg heldig, at der er nogle selvsåere.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth. Det var et godt indlæg. Hvor er der meget pænt i din have og jeg så jo også den anden dag, at du havde været på indkøb:) Du har jo også stadig plads til flere planter:). Foråret er også den bedste tid for mig, jeg bliver så glad, når man ser hvor meget der sker dag for dag i haven - især når solen kommer frem. Det har vi godt nok haft behov for et stykke tid, så nu skal vi rigtig nyde det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte
      Ja der er smuttet lidt ind i haven igen, hvis ikke der er plads laver vi et nyt bed, siger Bent, det er nyt. Ja vi har manglet solen længe, så det er fantastisk med så mange dejlige dage, det nyder vi.

      Slet
  7. Jeg er altså også forelsket :o) både i foråret og i din have. Den er så fantastisk smuk Lisbeth og selv om jeg har min egen have så får jeg aldrig nok af din.
    Rigtige dejlige forårsdage til dig og Bent
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja begge dele er nemt at blive forelsket i. Tak for dine søde ord Linda, du kommer jo nok snart igen, hvis du kan få nogen med.
      Tak i lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  8. Et rigtig flot og lovende billede du slutter af med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det bliver dejligt, når træpæonerne kommer, men først nyder vi alt det andet.

      Slet
  9. åh jo , har da tid til at se dagens billeder, fik ikke kommenteret igår - men kom sent ind og træt efter en hel travl dag.
    Dejlige billeder af haven - og kære Lisbeth, du er ikke den eneste der er forelsket i foråret - det er sådan en herligt tid, hvor alt bare udvikler sig og gror helt vildt så skønt det.
    Fine tulipaner, lækker Magnolia og skønne rhodoer plus alt det andet du viser.
    Og i morgen går det igen ud i haven, for der skal ses hvad der er sket siden man var der sidst :-)
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      Ja men det er da dejligt. Ja klart man kan blive træt efter en lang travl dag.
      Nej mon ikke vi er mange, der er forelsket i foråret, det er så skønt at gå rundt og se, hvad der sker og lytte til de glade fugle.
      Ja i morgen må vi igen ud og se, hvor meget der er sket siden sidst.
      Kh Lisbeth

      Slet
  10. Kære Lisbeth
    "Alle går rundt og forelsker sig" - måske du husker sangen? I hvert fald giver du udtryk lige præcis det, der sker, når vi endelig oplever foråret og lyset igen :) Dejligt indlæg med de skønneste billeder fra din fantastiske have. Jeg har bare nydt solen og varmen og ikke lavet alverden - en rigtig fridag :) Glæder mig til Hammer Blue giver den gas.
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Jo tak den nynner jeg tit :) Ja det er helt det samme som en forelskelse :) Dejligt med en fridag, der kommer lidt mere Hammer Blue i morgen, men den er ikke i fuldt flor endnu.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  11. Selvom man har have er det skønt at se alle de blomster.

    SvarSlet
  12. Flotte bilder fra hagen din igjen!
    Jeg elsker også våren og er nesten redd for å gå glipp av noe.
    En travel tid nå :-)
    Ha en fin helg:-)
    Eirin

    SvarSlet