torsdag den 28. november 2013

Blæsende hilsener fra den lille ø i havet

Ja ja solen kom da frem, men jeg skal lige love for, at det blæser i dag.

Det var en noget bleg sol, der kom op i dag, men den kom da



Græsstien bugter sig ind i den gamle have
Forleden blev der taget en bid mere til trælupinen og den rhodo, der står til højre, den blev rykket lidt ud, der var for mørkt inde bag ved for den. I kan se hullet, den blev flyttet fra lige bagved. Dette er også i den gamle have.


En tur i skoven
Ud mod vejen i skoven står Geum Mai Tai og en Heuchera med flotte blade.
Epimedium Grandiflorum står også i skoven, den er flot i modlys og ses langt væk
Pavillionen ses også fra skoven
Flotte rhodoer sammen med paradisæbler og en fyrrestamme.
Roserne? Jo de klarer sig endnu



 Her er Morten Korch, som har stået med to store knopper meget længe
 Men nu er Odyssey i hvert fald sprunget helt ud
og her har vi Charles Austin

God torsdag aften

24 kommentarer:

  1. Sikke flittige I er. Her er det ved at være for vådt og fedtet. Det er da imponerende så mange paradisæbler, der er på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej May
      Jeg har nu ikke lavet noget i haven et par dage, det var kun lige i søndags, der blev lavet lidt derude. Ja der er fantastisk mange paradisæbler, fuglene er ikke begyndt at tage af dem endnu.

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Ja det var noget af et blæsevejr idag, men med 8 grader var det helt fint, bare man lavede lidt!
    Flot billede af Epimedium grandiflorum - men kan se hvordan vinden hiver i bladene!
    Og roserne får lige en chance til - imponerende:)

    Ha en dejlig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Jeg lavede mest indendøre, og så gik jeg min lange tur, jeg var helt ør i hovedet af al den blæst, da jeg kom ind igen.
      Tak ja der var gang i det hele derude i dag.
      Roserne er imponerende ja.
      Tak i lige måde.

      Slet
  3. Her har det også været blæsende.
    Som altid gode billeder.
    Flot billede af en rose du slutter af med.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Nå I har også haft blæst, tak skal du have og i lige måde..

      Slet
  4. Ja, i går, i natt og i dag har det blåst uvanlig mye her også. Det er nok de varme vindene som har vært her som er grunnen. Rosene dine er så flotte til å være så sent på året. Men snart blir det vel vinter antar jeg. Ha en god aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja blæsten er uvanlig for jer, det er nok de varme vinde som er grunden ja. Ja roserne ser rimelige ud endnu, men du har ret, det kan da være, det snart bliver vinter :)
      I lige måde.

      Slet
  5. Kære Lisbeth
    Igen i dag smukke, smukke billeder fra din have - især billedet med den høje græs og solen, der oplyser det hele bagved er lige til at udgive på plakat :-) Du er en dygtig fotograf!
    Jeg er imponeret af din Charles Austin rose - hvor er den bare flot - sådan en MÅ jeg have.
    Mht. at Mårup skov hører under Silkeborg Skovdistrikt, så vidste vi det heller ikke. Vi så det på et lille skilt i højre side af skoven på vej til Mårup og var nok ekstra opmærksomme, fordi vi selv kommer fra Silkeborg - pudsigt, at din søn også bor her :-)
    Her har det også blæst en halv pelikan, og solen har ikke ladet sig se - ØV!
    Ha´ en god aften!
    Mange hilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Tak skal du have for ros til mine billeder, det er lige før jeg rødmer :)
      Charles Austin rosen er ret fin, den er smukkest om efteråret, hvor den får en dybere glød end første gang den blomstrer.
      Nå I havde set skiltet, ja men det var jo meget godt. Ja det er lidt sjovt, at min søn også bor der, han har en lejlighed midt i byen og har efterhånden boet der 5-6 år.
      Har I ikke haft sol i Silkeborg, det er da snyd, for det er det eneste som kan formilde at det blæser kraftigt.
      Tak i lige måde
      Mange hilsener
      Lisbeth

      Slet
  6. Der er en speciel stemning over især de første 4 billeder. Solen skinner godt nok; men alligevel er der et lidt dunkelt præg over billederne. her blæste der nu ikke så voldsomt i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det var jo også halvmørkt og solen var der ikke meget lys over, kan man sige. Det undrer mig, at I ikke har haft blæst, det er du vist den eneste, der siger.

      Slet
  7. Ja det har været en frisk vind vi har fået i dag. Til gengæld havde vi glæde af solen hele dagen. Det hiver humøret lidt op. Vi havde gæster til frokost så det blev ikke til meget have i dag.
    Utroligt så godt dine roser endnu holder Lisbeth. Det er da næsten december måned og alligevel er de så standhaftige. Det er altså imponerende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Når det blæser så meget, er det en formildende omstændighed med solen ja.
      Jeg er også imponeret af roserne, lad os se hvor længe de klarer det endnu.

      Slet
  8. Kære Lisbeth

    Ja, det har været en blæsende dag, men du har da fået lavet nogle gode billeder, endda.
    Flot billede med rhodoer og paradisæbler + en buet træstamme.
    I det hele taget nogle fantastiske billeder når de bliver forstørret op.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja til trods for blæsten fik jeg taget en del billeder.
      Tak ja jeg faldt også for det motiv, og selvfølgelig ser du det, for der er jo rhodoer på :)
      Tak for det søde Jessie
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  9. Ja det har været noget blæsende men heldigvis tørvejr så det var muligt for dig at tage billeder idag morgen billederne er fine selv om solen er lidt sløv idet. Det er dejligt at dine roser bliver ved med at blomstre. Jeg måtte lige Google trælupin for det er ikke en plante jeg kender fandt et billede af en yndig lysegul en men kan forstå at den findes i flere farver. Jeg kunne kun se blomsten og ikke hvordan selve planten ser ud er det som træpæon?
    Sår den sig som alm lupin?
    Kh fra nordfyn


    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja vi må sige, at det har været blæsende, men heldigvis også med sol, ellers er det ikke til at tage billeder, men så er det godt jeg har arkiverne. Desværre har jeg ingen billeder af min trælupin. Den ligner fuldstændig en lupin, den vokser bare og bliver træagtig og ret stor, min er hvid. Jeg købte den som en lille bitte en i foråret og plantede den i staudebedet, derfor har jeg knap lagt mærket til den, da den stod mellem en sommerfuglebusk og en bronzefennikel. Nu er den flyttet, så den bliver mere synlig. Den kan være slem til at så sig selv, det har jeg så ikke oplevet, jeg fandt 4 bælge på den og har som sagt knap set blomsterne.
      Kh Lisbeth

      Slet
  10. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  11. Godaften Lisbeth.Ja! så har jeg fået pakket til Berlin.......og er først hjemme igen på mandag.Men godt at vi har naboer der passer huset.Her har det også blæst rigtig meget idag........men håber at det lægger sig i morgen.Dejlige billeder du viser ,især de første med himmelbillederne.Og dine roser bliver bare ved og ved.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Jette
      Jeg iler til at ønske dig en rigtig god tur, nu har du jo glædet dig længe, det skal nok blive godt at komme derned, så må vi se billeder, når du kommer hjem.
      Knus Lisbeth

      Slet
  12. Dejligt birketræsbillede med langt view.
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja det er godt med landskab bagved motivet.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  13. jeg er helt vild med dine blege solbilleder, det er jo eventyrlys :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet