fredag den 19. juli 2013

Solnedgang, liljer og roser

Aftenen i går blev brugt til at vande, vi fik vandet en hel del af rhodoerne, min ældste søn var så sød at hjælpe, senere kom Bent til, så vi var et rigtig godt team. I dag er ældstesønnen så rejst hjem igen, så nu er der kun festivaldeltagerne tilbage, dem ser vi ikke meget til, men de sover her lidt en gang i mellem og tager bad her :)
Senere på aftenen blev der den smukkeste solnedgang.
Jeg var gået ind, da jeg pludselig opdagede den smukke himmel, jeg kigger heldigvis mod vest her ved min computer.
Et aftenbillede af haven, taget lidt før, da vi var færdige med at vande.
Her et kig fra haven ind i skoven, bemærk høstanemonerne i baggrunden og de smukke rhodoer, hvis løv passer så fint sammen.
Et andet kig ind i skoven mod vest, her skal jeg ud og klippe lidt, tror jeg.
Min Acanthus står så fint mellem rølliker og andre stauder
her står også echinacea og kongelys, de ser ud til at være gode venner eller kærestepar.
 Comtesse de Bouchaud kærester med moreltræet
og Julia Correvon med Tulipantræet
 Dagliljen double river wye
Green flutter
fine lathyrus
en ny lilje er sprunget ud
 andre er sprunget mere ud
 denne dufter dejligt, kongelilje
Denne her står lidt for mørkt og for tørt, den skal vandes i aften

Her kommer dagens roser
Abraham Darby med bund af hornvioler
Rosen Claret er så smuk og velduftende
Dronningen af Danmark er engangsblomstrende, men den kom sent i gang, så der er mange knopper endnu.
Erotica
Mme Alfred Carriére en af de sidste blomster for denne gang, men den kommer igen.
 Der står en enkelt rød melde imellem roserne, det ser fint ud
Der er stadig roser på pælen i det gyldne bed.
Månen stod midt i de fine lyserøde skyer over haven i aftes.
Så slap billederne op, jeg må ud og tage flere, der er allerede mange nye motiver derude.
Rigtig god weekend.

21 kommentarer:

  1. Flotte bilder du viser! Solnedganger er virkelig flott hos deg. Her i innlandet hvor jeg bor sees sånne solnedganger veldig sjelden. Den rhodoen du viser i begynnelsen har jeg også. Jeg synes den har så fint bladverk

    Ha en god ettermiddag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak skal du have, synd I ikke kan se solnedgange hos jer. Er det Variegata du har, den er ret sart hos mig, kan du have den? Du har ret i, at den har et fint bladværk.

      Slet
  2. Great garden, I like to admire such a fantastic place :) Regards

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth.Dejligt med hjælp til vandingen.....det må være et hårdt arbejde med alle de rhodoer du har.Dejlige liljer du viser har også nogle stykker som billerne ikke har spidst endnu.
    Min Alfred er også på vej med nye knopper.
    Flotte clematis der vandre op i træerne.Jeg har plukket mange buketter af mine lathyrus.Og tilsidst er det nogle meget smukke billeder af solnedgangen God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja du kan tro, jeg var glad for hjælpen. Det er meget hårdt ja, i aftes vandes roserne med siveslange, nu skal de jo gødes igen, det kan man ikke, når det er så tørt.
      Jeg har lige sagt til Bent, at jeg skulle plukke buketter af lathyrus, men fik ikke gjort det, det blev i stedet en buket roser.
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Efterhånden er der mange planter, der lider af vandmangel, så det med at vande virker næsten uoverskueligt - godt du fik hjælp af mandfolkene. Gevinsten er selvfølgelig det fantastiske sommervejr. Flotte aftenhimle I har på Samsø.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det er ret uoverskueligt at vande, for det meste hænger med hovedet. Jeg var meget glad for hjælpen.
      Tak, ja det var en dejlig himmel i aftes.

      Slet
  5. Echinacea og kongelys er et fint par. Kongeliljen er også skøn med de lyserøde striber på ydersiden. Vi håber alle på, at vi snart får regn.
    Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja de to klæder hinanden, og kongeliljen eller Lilje Regale har jeg lige fået at vide, den hedder er rigtig skøn.
      Ja vi håber på regn, men jeg er bange for at det varer længe endnu.

      Slet
  6. Åh suk savl nogle dejlige billeder. Nu må jeg altså snart finde tid til, at komme op på øen og se din smukke have, som tiltaler mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katy
      Ja det kunne være hyggeligt, at du kom en tur herover, det må du arbejde på :)

      Slet
  7. Hello Lemon Chic
    Thank you very much, I will look at your blog too.

    SvarSlet
  8. Hej Lisbeth
    Fantastisk solnedgang i havde i går, Samsø må næsten være danmarksmester i flotte solnedgange ;o), her var det bare gråt og blæsende.
    Hvor har du mange skønne kærestepar i haven, og hvor var det heldigt med hjælp til vandingen, det må være fast arbejde hos dig i øjeblikket ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja det var en smuk solnedgang, men det var nu ellers også gråt og blæsende det meste at dagen her.
      Ja jeg har rigtig mange kærestepar i haven, det gør ikke noget. Det var også rigtig dejligt med hjælp til vandingen for du har ret, det er fast arbejde her. Til gengæld har jeg ikke så mange krukker, som mange af I andre har :)

      Slet
  9. Hej lisbeth
    Hvilken smuk aftenhimmel, du er heldig, jeg kan kun se det grå monster.
    dejlige billeder.. og så tror jeg efterhånden at rød melde klær alle blomster :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja med hensyn til himlen føler jeg mig også meget heldig :) også med haven selvfølgelig. Ja rød melde er rigtig fin næsten alle steder.
      Kh Lisbeth

      Slet
  10. Smuk aftenhimmel.
    Hvor er din kongelys fin.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  11. Hej Lisbeth

    Og tak for din hilsen - er helt ok :)

    ja vanding er det den står på nu - det hele tørrer ud. fine liljer du viser - næsten bedøvende duft fra kongeliljen - lilium regale.

    Nå må hellere forfatte et nedslag

    Ha en dejlig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Selv tak - det var godt at høre :) man ved jo aldrig med træer, der vælter og alt muligt andet farligt.
      Ja Lillium regale har en bedøvende duft.
      Jeg må se, hvad du finder på at skrive om i dag.
      Tak i lige måde - den er i hvert fald varm.

      Slet